25 mar. 2011

Poezii de 8 martie pentru mama

Poezii de 8 martie pentru mama Ultima ninsoare-a prins sa cearna Fulgul moale-a sarutat tapsanul, Mama, cand nici nu-mplinisem anul Tu mi-ai aratat intaia iarna. Mi-ai purtat manuta peste nea Ca sa simt ca-i moale si e buna Si-ai privit cu mine, impreuna Turturii ca un tais de stea. Toate anotimpurile-apoi Rand pe rand le-ai colindat cu mine Ca sa-nvat mai iute si mai bine Mandrele privelisti de la noi, Si-n casuta mintii sa incapa Bogatia atator intelesuri, Cate salcii se rasfrang in ape, Cate spice se indoaie in sesuri. Tu, intaia mea invatatoare Cu povete drepte calea-mi sameni Si ma-ndemni spre dragostea de oameni Ca spre cel mai drept dintre izvoare. As dori sa te iubesc mereu, Sa-ti mangai cu mana mea cea mica Bluza mirosind a levantica, Mama, cand ma strangi la pieptul tau. Ultima ninsoare-ncarca merii Dar curand ce plini vor fi de floare! Martie mamico, sarbatoare! Sarbatoarea ta si-a primaverii! -------------------------------------------------------------------------------- E ziua ta Maicuta mea cea buna! Dac-as putea, Ti-as prinde in cununa Toti trandafirii zarilor usori Si cintecele ca pe niste flori Si razele de soare si de luna Pe toate ti le-as prinde in cununa. Dar pina cresc nu pot Oricit as vrea, decit Sa te sarut, Maicuta mea! E ziua ta, maicuta, Te asteapta flori pe masa Si-un dar micut te-asteapta Cind ai sa vii acasa. Am sa-ti sarut obrajii La piept cind ma vei tine Si miinile ce n-au Odihna pentru mine. -------------------------------------------------------------------------------- Cine este acea splendoare Ce te-alinta cu ardoare? Cine este acea minune Ce la piept mereu te tine? Cine este acea fiinta Ce te-nvata din stiinta? Cine are acea paloare Ce te-mbata ca o boare? Cine are toate cele Ce te plimba printre stele? Cine este acea rugare Ce ti-aduce alintare? Cine e acea lumina Ce in noapte ea suspina? Ce te-alearga, ce te-ndeamna Si prin ruga ea te cheama? Cine? Cine?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Press Release Distribution